1.17.2009

Ayat-Ayat Cintan

Penulis menulis ini setelah kawan baik penulis beredar dari bilik penulis. Bukannya apa, sebab semasa penulis sedang mandi, dia sedang menggunakan laptop penulis. Sekembalinya dari bilik mandi, penulis dapati tiada orang di bilik. Mungkin teman baik penulis sudah pergi. Dia pun ada temu janji dengan seseorang malam ini. Penulis mendapatkan laptop. Seperti yang telah diagak, ada ayat-ayat cintan yang ditinggalkan. Bukan untuk penulis yah. Nanti ada pulak yang salah anggap. Hehe :) Tetapi untuk seseorang itu.

Untuk teman penulis;

"Aku tahu."

Cukuplah. Penulis tahu, malah sudah menghafal madah-madah mereka. Biarlah mereka bahagia. Penulis hanya boleh mendoakan kebahagiaan mereka dan minta dijauhkan dari maksiat dan kemungkaran.

Sekarang Mr. Ang, teman serumah penulis bising-bising dan mula merungut. Tanda protes mungkin. Dia protes dan membantah sekeras-kerasnya akan tindakan penulis mengajaknya makan malam di tingkat 1. Katanya bosan terpaksa melapah makanan yang sama setiap hari. Penulis sebenarnya tak ambik pusing langsung pasal makanan. Mungkin kalau ada makanan laut selain ikan akan menyebabkan penulis rungsing, tetapi penulis tetap tidak bising.

"Takpelah, Anggum. Makan Mydinlah!"

Okay, Mydin baik kau jangan sesak.
Categories:

1 comment:

  1. Hi there... want to change your favicon? find out how.. Have a nice tuesday!

    ReplyDelete

This box must be used with care.