9.03.2008

Aku tahu semua itu, peduli apa jika mereka tiada tahu

Cakap lagi suka-suka. Buat aku sunyi balik.

Sedap mereka berbicara. Apa mereka tahu?

Sunyi? Kami kan ada. Kami kawan kamu.

Aku tahu semua itu. Aku bukannya tiada pemikiran.

Siriusnya, ini bukan kali pertama itu berkumandang.

Arghh, percaya kah aku begitu?

Itu bukan mereka saja,
mereka-mereka yang sebelum itu juga menghebah kan prinsip yang sama.

Angguk, tanda rela.

Kesahihan nya? Terabai begitu saja.

Mencari kesalahan, tiada terlintas.

Mencari kelemahan, tiada terfikir.

******************************************

Hari, hari mengadap canvas putih bercahaya.

Lintaslah, lintaslah.

Arrghh, mungkin tiada rezeki. Jangan salahkan sesiapa.

Oh, aku tiada kisah menunggu. Aku hanya tahu menunggu.

Aku tahu semua itu, peduli apa jika mereka tiada tahu.

Cerewet!

Lintaslah, lingkup segenap penglihatan itu pun tiada apa-apa.

Lemparlah, lemparlah.

Lempar lagi, biar aku terkapai-kapai.

Mana menghilang, tiada letih jua di cari.

Oh, jangan salahkan sesiapa. Tiada rezeki, tunggu lagi.

Aku tahu semua itu.
Categories:

0 coretan:

Post a Comment

This box must be used with care.